Klima aletinin zamanı insanlık kadar eskidir. İlk insanlar vücut ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor hazırlamak yürekin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin su gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu kullanım düzlükını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her devir 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam fail beceri vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme fail bir prosestir. Günümüzde insanlar, henüz erinç ve zengin yaşayabilmek yürekin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima aşırı olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut çalışmayerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert istek etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok tadil oldu. Imdi klima sıfır çalışmayerlerinde kimesne çhileışmak istememektedir. Önce çalışmayerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca yazın girenlemek yürekin kullanılan bir aygıt olmaktan çıharemp, kışın da ısınmak yürekin tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima kullanım hileışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği karşıtsında tüketicilerimiz karar ita sürecinde olabildiğince karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana elverişli seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin esenlanamaması, sahih montaj uygulamalarının binalmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin beraberinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima aygıtı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak bayağı bir istikşaf binalmalıdır.