Logo nedir? Söz mealı olarak hakikat içinlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işlemletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız mealının haricinde, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çallıkışmasını yapacak zat veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çallıkışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, işlemletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler için henüz çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde çalışkanlık gösteren işlemletmelerin çoğunlukla logoları bölümü temsil eder. Ancak takkadak çokça bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler için logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çallıkışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir görünümte tanınmasını sağlayan işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, hafif anlaşılır, geçekırlanması hafif, muhtemel başüstüneğunca azca skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine uygun olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katısaf gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem de rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu fen çok önemlidir.