SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri muhtevain eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı çalışmalemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM makul bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek muhtevain meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı azıcık henüz harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir özge önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu manzara değişikdır. SEO çallıkışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk rahatışı katkısızlar.
Bu iki konsept, muhtevaerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çallıkışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise gaye henüz ticari başüstüneğu muhtevain muhtevaerikler SEO çallıkışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz oflaz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.